donderdag 26 mei 2011

twee voor de prijs van één ;-)

Dit is de tas die ik van het andere, op Etsy gekochte patroon, gemaakt heb. Het is mijn eerste ronde model en ik vind hem zelf erg leuk geworden! Uiteraard met een ELINE-stofje! Ik heb alleen het handvat wat aangepast, omdat ik dat iets te kort vond en omdat ik het leuk vind als ik er iets aan kan hangen, zoals deze (ook leuk, gewoon om de pols met je sleutels) 'sleutel / tashanger' 
zonder 'hanger' (het is precies een 'schoudertas-lengte' nu) met een zak binnenin natuurlijk..
en dan de tas die ik ook nog gemaakt heb voor de 'zpagetti-decoratie'. Het is een bekend patroon, de reversible-bag, maar toch niet mijn favoriet. Het leuke is wel dat de 'zpagetti-flap' dus niet vast zit en als je de tas dus omkeert.. 
je hem gelijk als sluiting kunt gebruiken.. 
Het stofje heb ik gekocht in Den Bosch heel lang geleden toen ik bij NICOLE was, (die overigens op het moment een geweldige blogverloting houdt, dus ik zou echt even een kijkje nemen en meedoen hoor!) en maar steeds bewaarde. Het kleine bloemetje dat er in zit, is namelijk precies dezelfde kleur als de zpagetti. Alleen heb ik spijt dat ik geen andere kleur voor de binnenkant gebruikt hebt en ik had hem groter verwacht.. al met al.. niet helemaal naar mijn zin, maar ja, het ging ook om het 'zpagetti - item' ;-)
Hier nog een voorbeeld van een 'zpagetti - antislipmat - broche' (of zo)
Tip: maak van twee gaatjes, één, dit werkt een stuk gemakkelijker en door de stof ook goed te doen!  (hier heb ik een rondje uit de mat geknipt)
liefs, Nancy

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Ooh, die tas is echt geweldig! Het stofje is hier ook favoriet, hihi... Je zpagettibloem is ook erg origineel en leuk!

Klaske v.d Bij zei

SUPER..wat een leuke tas, de stof ziet er heel mooi uit, je bloem is ook prachtig.
Je maakt hele mooie spulletjes...TOP

Mme Li zei

Hier bij de Gentse Ijverige Wijven hebben ze de tas op 150% gemaakt. Maar persoonlijk vind ik de afmetingen perfect.
Ik ben natuurlijk wel geen grote handtas gewoon ...

ps ik vind jou versie anders wel geslaagd hoor!

Unknown zei

Super lieve tas heb je gemaakt. Er schattig hoor..ik ga even spieken bij "nicole"..groetjes van Nicole

Unknown zei

Beide tassen zijn super leuk.
Groetjes Brigitte

Marjolein zei

Het stofje met de peertjes is echt leuk en ik vind de tassen goed gelukt hoor!
Groet!

Inge zei

Leuke tasjes!

Haakmuts zei

Super de luxe tassen heb je weer gemaakt, en dan die bloem,hoe kom je er op, heel stoer. En die stofjes, kwijl kwijl

Struinkunst by Lisette zei

Je bent lekker bezig! Wat een prachtige tassen en die sluiting is super origineel.

Enneh... over die stof. Jij hebt helemaal gelijk hoor, het zijn VW busjes! Vermoedelijk heeft iemand de peace tekens voor mercedes logo's aangezien :P hoewel er op de stof wel 1 mercedes (denk ik) busje tussen zit ;)

Lique zei

Je hebt weer prachtige dingen genaaid Nanc! Wow!

Craft-Girl zei

Ik vind het echt zooo een leuke tas!
Ik heb hem ook gemaakt! ik heb er een link van je bij gezet! Groetjes Rineke!