zaterdag 11 februari 2012

Rommelige weken, 'rommelige dingetjes'

De titel klopt niet helemaal, want ik kreeg van Petra een ontzettend lief vogeltje (en hartje!) en van Agnes ook al eerder leuke uitgestanste figuurtjes en bedeltjes (we hebben wat bigshot figuurtjes uitgewisseld).
 Maar verder was het wel erg 'rommelig'. Door een eigenlijk vrij eenvoudige ingreep in het ziekenhuis (laat ik het ook maar gewoon zeggen, het plaatsen van een spiraaltje) ben ik twee weken behoorlijk 'ziek' geweest. Krampen, krampen en nog eens krampen! Niet kunnen zitten, alleen maar onder mijn dekentje op de bank met opgetrokken knieën maar ja, toch niet kunnen laten om af en toe (als de pijnstillers even hun werk deden) achter de naaimachine te kruipen.. ik had zulke leuke patroontjes liggen waar ik mee aan de slag wilde.. ik wilde nieuwe stofjes (bijna jarig ;) maar vond dat ik eerst eens wat moest 'opmaken'.. dus heb ik af en toe een poging gewaagd. 
deze is van dezelfde serie als de uil van hieronder
vooral het deurtje is zo leuk, vind ik dan ;-) maar hij is nog niet af.. en de grijze stof is eigenlijk niet helemaal geschikt ervoor..
de tas hieronder is van het patroon van deze, maar ook weer niet helemaal, beginnen jullie de titel wat te snappen ;-) Je ziet de vakken ook niet, omdat ik ze nu gewoon heb doorgestikt.. 
deze is echt gewoon mislukt, want ik snapte echt helemaal niets van het patroon! Wel erg jammer, want ik vind het model zo leuk! Als iemand nog een patroontje weet van dit model, tips zijn welkom!  Het is een soort picknickmandje.
en deze.. daar ben ik eigenlijk best wel trots op.. ik heb hem namelijk zelf ontworpen!! Nou ja, niet helemaal natuurlijk. Ik bedoel, ik zag het model ergens en vond hem super! Ik had mooi geplastificeerd katoen (niet dit, eerst proberen ;-) en heb gewoon een groot rechthoek getekend en ben aan de slag gegaan! Het is een soort fold over clutch / messenger model 
met magneetsluiting, gevoerd, twee 'zakken' aan voor- en achterkant en eentje aan de binnenkant 
en aan de achterkant het 'hengsel'! 

Op zich vind ik hem goed gelukt, alleen zou het hengsel verstelbaar 'moeten' zijn, en zou ik een soort sluiting over de gehele tas moeten maken. Of met een lipje de tas sluiten omdat hij nu een klein beetje openstaat, zeg maar. 
Maar verder.. ja, ben ik niet geheel ontevreden!! En dat wil wat zeggen :)
En dan het lieve vogeltje van Petra.. hij past precies op één van mijn takken! 
Even nog ter 'verduidelijking', de krampen die ik had, waren 'normaal', de ene heeft er meer last van de andere, jammer genoeg hoor ik vaker bij de 'andere' ;-) Op swapbot kreeg ik gelukkig lieve 'tips' want als je op internet gaat googlen, word je helemaal niet vrolijk! Zolang de krampen steeds minder werden, was het goed! 
Enfin, het gaat nu ook veel beter en vanmiddag kan ik gelukkig naar mandalales!
Kim, ik kom er aan hoor! ;-) 
Fijn weekend iedereen!!
liefs, Nancy 

33 opmerkingen:

Wanda zei

Jeee wat ben je productief geweest!
Zitten super leuke dingen tussen.

Angélique zei

Je bent ondanks de vervelende ongemakken toch zeer productief geweest. Leuk allemaal!
Ik denk dat, als je bij je zelf ontworpen tas 2 drukkers maakt ter hoogte van de hengsels, de klep beter dicht blijft; de hengsels trekken hem nu open (denk ik zo)
Heel veel sterkte, hoop dat je je snel weer top voelt!
Veel plezier bij mandalales! (hm, klinkt wel erg leuk!)
Fijn weekend!

rozemie zei

hoi Nancy, het is alweer een tijdje geleden dat ik op je blog kwam, en wat heb je weer mooie dingen erop gezet. Ik vind je valentijn versiering prachtig ! en dat zelf ontworpen tasje is gewoon super plezant! blij te lezen dat je gezondheid weer beter is. Verzorg je maar goed ! veel groetjes uit ijskoud vlaanderen. rozemie

Mariska zei

Fijn dat het weer wat beter gaat. Ik heb zelf ook eens een spiraaltje laten plaatsen en pas na drie maanden kon ik zeggen dat het helemaal goed was, af en toe bleef ik krampen en bloedingen houden. Inmiddels is hij er weer uit want ik werd er depressief van en kreeg angstaanvallen...houd dat dus even in de gaten....

Leuke tas die flap over!!

Klaske v.d Bij zei

Ondanks de vervelende ongemakken..heb je leuke spulletjes gemaakt..ziet er super leuk uit..

Janny zei

Hé wat ben ik blij te lezen dat het iets beter met je gaat! En wat ben je tussen de bedrijven door actief geweest zeg. Hoop dat je een fijne middag bij Kim hebt gehad,
liefs
Janny

Ria's Creaties zei

Hallo Nancy
Ik hoop dat het spoedig wat beter gaat,Geniet maar van je fijne dag.
En je zelf gemaakte spulletjes zijn mooi.
De ene keer ben je toch weer wat tevreden hieover.
En het vogeltje is erg lief,groetjes ria.

Anoeska zei

Fijn dat je je weer wat beter voelt! Ik wou dat ik zo productief was als ik me niet lekker voel...

Veel plezier bij mandalatekenen vanmiddag! Ben benieuwd!! :-)

Pleuntje zei

Wat heb je een mooie dingen gemaakt ondanks dat je je ellendig voelde. Je bent een echte freubelaar en laat je door niets uit het veld slaan. X

Esther zei

Wat heb je een leuke dingen gemaakt ondanks de ellende,Sterke.Lieve groetjes Esther.

Anoniem zei

Jaah, je bent er weer! Je tassen zijn errug leuk, goed bezig hoor! :)
Volgens mij heb je binnenkort nog meer nieuwe stofjes nodig, hihi...
knuf!

Gonny zei

Ondanks alle narigheid heb je toch leuke dingen gemaakt.

Groetjes, Gonny

Het Knuter Huuske zei

Wat vervelend van die krampen! Misschien een spastische darm?
Goed te lezen dat het beter gaat inmiddels....

Wat veel Moois heb je gemaaakt!
Eigenlijk vind ik de "mislukte" tas Lief en Leuk ♥ .....

En je zelf ontworpen tas, super zeg!

Heb een Mooi Zaterdag nog en een Fijne Zondag....

Lieve Groet, Ivonne

Cindy zei

Gelukkig ben je nu weer beter! Ik hoor ook nogal vaak bij de 'andere' groep bij zo'n dingen. En wat een leuke dingen heb je gemaakt zeg! Het vogeltje is heel schattig!
Kan ik het patroon van die tas met vakken bij je kopen? Je hebt er een tijd geleden zo ééntje weggegeven met een give away. Vond die zo leuk, die wil ik ook wel eens proberen te maken!

DEKAKADO zei

Jij kunt het! Wat mooi, wat veel, wat netjes en....ontzettend knap.Groetjes, Marleen.

Sow Cute! zei

Wat heb je leuke tassen gemaakt! Ik vind de picknick tas helemaal niet mislukt, vind het er leuk uitzien! En wat goed van je eigen ontworpen tas :-D
Fijn dat er verder niets met je aan de hand is, dat is wel een hele geruststelling!

Liefs Romana

Linda zei

Tjeetje wat vervelend zeg, bij mij heeft de huisarts het mirena-spiraaltje geplaatst en ik heb helemaal van niets last gehad terwijl ik van diverse mensen echt hele andere verhalen hoorde. Zo zie je maar dat het bij iedereen anders uitpakt maar ondanks alles ben je toch aardig productief geweest ;-) fijn weekend.

Cinderell@'s wereld zei

Vervellend he...bij mij is hij na een maand er spontaan uitgekomen alle krampen en narigheid voor niets....hopelijk gaat het bij jou voorspoedig! Dat huisjes tasje vind ik persoonlijk een toppertje..en Petra's vogeltje is lief!
X Cinderell@

Anne-Marie zei

Hoi Nancy, ondanks dat je je niet lekker voelde ben je toch lekker bezig geweest. Ziet er allemaal leuk uit!
Fijn weekend. Groetjes, Anne-Marie

Bregit zei

Wat vervelend allemaal, maar gelukkig gaat het nu weer wat beter met je!
Ondanks de ongemakken heb je erg leuke spulletjes gemaakt! Prachtig!
Groetjes van Bregit

petra zei

Fijn dat je je weer wat beter voelt. Je bent nog best productief geweest zeg! Leuk.
NOFLIK weekend!

Elizabeth zei

Hé, dat was geen leuk weekje voor je.. Hopelijk volgt er nu een fijnere week. Je huisje vind ik wel erg leuk, zo grappig als het deurtje open gaat.. Wat een mooi vogeltje heb je van Petra gehad, daar wordt toch helemaal blij van!

Fijn weekend, groetjes Elizabeth

Katrientje vanalles zei

amaai, je heb heel wat gemaakt, en het huisje is zo heel erg schattig. :-)

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

OOh wat is het huisjes tas leuk geworden,schattig met het echte deurtje.Maar ook je eigen ontworpen tas super hoor...hoop dat je je gauw beterder voelt.
Liefs Agnes

Loves to Create by Jacqueline blog zei

Wat een leuke tassen heb je gemaakt en wat vervelend dat je zo n last van je buik heb gehad.
Ik hoop dat het alweer beter gaat en het vogeltje van Petra is geweldig past inderdaad heel mooi bij je tak.
Fijn weekend Gr Jacqueline

lien zei

Oh wat balen dat je zo'n krampen had, dat is niet fijn! Volgens mij kun jij wel wat leuke post gebruiken... komt eraan :-)!
Je tassen zijn weer enig, vooral dat huis, leuk, leuk!!
Liefs Carolien

Kleinigheidje zei

Nou wat een leuke spullen toch nog! Het huisje echt super en je eigen ontworpen tas ook! Hopelijk knap je steeds wat meer op.

Denco zei

Jeetje Nancy ondanks dat je je niet lekker voelde heb je toch nog veel spulletjes gemaakt, leuk hoor die tassen!! Hoop dat je je snel weer beter voelt.
xxAstrid

Lindevrouwsweb zei

Hoi Nance, Fijn te horen dat het nu allemaal beter met je gaat, maar desondanks heb je hele leuke tassen gemaakt, waar je best trots op mag wezen! Met naald en draad ben ik niet zo'n held en het is ook niet echt mijn ding, maar ik vind het reuze knap, dat je er zoveel plezier aan beleeft en zo enthousiast er mee bezig bent en er een prachtig blog van maakt! liefs groetjes Joke

Haakmuts zei

Hoi Nancy, Ondanks je lichamelijke ongemakken ben je toch nog behoorlijk productief geweest. Wat een leuke spulletjes heb je gemaakt ze. Dat huisje-tasje (geen goed Nederlands) is zo leuk en grappig, de andere tassen zijn ook mooi hoor.
Fijn dat die vervelende buikpijn nu achter de rug en je je weer beter voelt. Fijne week.

Unknown zei

He Nancy!
Ik ben ook weer terug in blogland, sorry!!! Wat vervelend dat je zo'n last had van dat stomme ding!! Gaat het beter nu?
Je hebt je blog veranderd!! LEUK!!! Mooi rood. :D
En al die tassen, hoe krijg je het voor elkaar! Ik moet eerst een jaar moed verzamelen om een tas te gaan maken en jij maakt er in no time een hele serie. Mooi!

En een workshop kan geregeld worden hoor (ik wil je de beschrijvingen ook wel mailen).
Liefs!

Astrid zei

Wat een ontzettend leuke tassen heb je gemaakt. Zelfs die "mislukte" vindt ik leuk. Leuk zoals die binnenvoering een beetje naar buiten valt. Ik heb ook weer inspiratei opgedaan. Bedankt.
Veel succes.
Groetjes astrid

Mama&CO zei

Hey Creatieveling! Voel je je al wat beter? Ik heb je blog genomineerd met een Award op mijn blog!